Wymarłe Miasto
Ty który wchodzisz żegnaj się z nadzieją
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Wymarłe Miasto Strona Główna
->
SHADOWRUN
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
ADMINISTRACJA
----------------
REGULAMIN
NEWS
DZIAŁ DLA MISTRZA GRY
NORMALNE SYSTEMY
----------------
WARHAMMER
Sesje WFRP
SHADOWRUN
Sesje Shadowrun
D&D
Sesje D&D
VAMPIRE:THE MASQUARADE
Sesje Vampire
SYSTEMY AUTORSKIE
----------------
Colorless Sky
RÓŻNE
----------------
OGÓLNE
FILMY
MUZYKA
KSIĄŻKI
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
VladTepes
Wysłany: Wto 22:23, 18 Lip 2006
Temat postu: Koncentracje i Specjalizacje
Gracze mają możliwość wyboru dla swojej postaci Koncentracji na pewnym fragmencie obszaru umiejętności, co oznacza, iż postać poświęciła większość czasu nauki i praktyki na poznanie tego aspektu umiejętności. Zawężając w ten sposób swe zainteresowania, nie mogła oczywiście opanować równie dogłębnie innych wycinków danej wiedzy. Na przykład, dwie postaci o podobnej biegłości w Skradaniu się, będą niejednakowo skuteczne, jeżeli jedna z nich ma Koncentrację na Skradaniu się (teren zabudowany). Ten gość z Koncentracją będzie lepszy od drugiego w miastach, ale gorszy w środowisku naturalnym.
Postaci z Koncentracją na aspekcie danej umiejętności otrzymują o 1 punkt więcej dla tego aspektu, niż posiadają dla danej umiejętności. Jednocześnie poziom samej umiejętności zmniejsza się o 1. Wyjaśnia to przykład: postać z umiejętnością Broń palna (umiejętność ogólna) na poziomie 5, wybierająca Koncentrację na Pistoletach maszynowych (jedna z możliwych Koncentracji) posiada w rezultacie umiejętność Pistolet maszynowy 6 (5 + 1) i Broń palna 4 (5 - 1). Jeśli więc postać ta strzela z PM-u, rzuca 6 kości. Jeśli jednak używa innego typu broni palnej (strzelby, pistoletu, itd.), rzuca tylko 4 kości.
Specjalizacja to dalszy krok na tej drodze - ograniczenie umiejętności postaci do konkretnego przedmiotu lub czynności. Specjalizacja dodaje +2 do pierwotnego poziomu umiejętności (której poziom z kolei spada o 2 punkty). Jednocześnie postać zyskuje Koncentrację nadrzędną do wybranej Specjalizacji na poziomie równym pierwotnemu poziomowi umiejętności. Gdyby więc postać z poprzedniego przykładu wybrała Specjalizację w Uzi III (rodzaj pistoletu maszynowego), posiadłaby umiejętność obsługi Uzi III na poziomie 7, umiejętność Pistolet Maszynowy 5 (Koncentracja na poziomie równym pierwotnemu poziomowi umiejętności) i umiejętność Broń palna 3.
Specjalizacja jest zwykle podawana w nawiasie za nazwą nadrzędnej umiejętności. Cała ta żonglerka liczbami odbywa się tylko w czasie tworzenia postaci, kiedy gracze ustalają początkowe poziomy umiejętności swoich postaci. Po rozpoczęciu gry doskonalenie umiejętności odbywa się zgodnie z zasadami Karmy. Początkujące postaci mogą posiadać tylko jedną Koncentrację i Specjalizację w obrębie danej umiejętności. Korzystając z Siatki Umiejętności bierzemy pod uwagę wyłącznie poziom nadrzędnej umiejętności - nigdy nie kierujemy się poziomami Koncentracji czy Specjalizacji.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin