Wymarłe Miasto
Ty który wchodzisz żegnaj się z nadzieją
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Wymarłe Miasto Strona Główna
->
SHADOWRUN
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
ADMINISTRACJA
----------------
REGULAMIN
NEWS
DZIAŁ DLA MISTRZA GRY
NORMALNE SYSTEMY
----------------
WARHAMMER
Sesje WFRP
SHADOWRUN
Sesje Shadowrun
D&D
Sesje D&D
VAMPIRE:THE MASQUARADE
Sesje Vampire
SYSTEMY AUTORSKIE
----------------
Colorless Sky
RÓŻNE
----------------
OGÓLNE
FILMY
MUZYKA
KSIĄŻKI
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
VladTepes
Wysłany: Wto 15:11, 18 Lip 2006
Temat postu: KORPORACJE
Stoją ponad prawem, odpowiadają jedynie przed „Sądem Korporacji”, złożonym z członków 10 największych korporacji na świecie:
Ares Macrotech, Konglomerat motoryzacyjno, stalowo, zbrojeniowy, zajmujący się też technologią kosmiczną. Siedziba w Detroit, kierowany przez Damien-a Knight-a.
Aztechnology, korporacja z Aztlan (kiedyś Meksyk, wykreowany na podobieństwo cywilizacji Azteków). Dobra konsumpcyjne, chemia oraz przemysł magiczny.
Fuchi Industrial Electronics, gigant komputerowy zbudowany przez rodziny Nakatomi oraz Yamana z Japonii oraz Richard-a Villiers-a z Bostonu. Firma została zniszczona podczas Wojny Korporacji w latach '59 - '60. Z jej resztek powstała nowa korporacja - Novatech, prowadzona przez Villiers-a.
Mitsuhama Computer Technologies, zaczynała jako pralnia pieniędzy dla japońskiej mafii, Yakuza, ale szybko zaczęła generować olbrzymie zyski.
Renraku Computer Systems, Gigant na rynku komputerowym i handlu bronią z Japonią.
Saeder-Krupp Schwerindustriegesellschaft, największa korporacja na świecie niemiecki konglomerat zajmujący się produkcją stali, przemysłem ciężkim, samochodami, samochody (BMW), broń i komunikacja w Europie. Właścicielem większości akcji, oraz prezesem jest Lofwyr, wielki smok, który skupił rozsiane akcje spółki.
Shiawase Corporation, stara firma rodzinna, która przetrwała chaos początków XXI wieku, szybko zaczęła umacniać swoją pozycję w branży energetycznej. Jako najstarsza megakorporacja, która jako pierwsza wyzwoliła się spod praw państw (mylnie nazywane eksterytorialnością). W świecie gry, teren korporacji jest obszarem obcego państwa, tak jak pracownicy korporacji nie mają obywatelstwa danego kraju, choć podwójne, państwowo-korporacyjne obywatelstwo jest powszechne, Shiawase jest bardziej konserwatywne w swoich działaniach.
Yamatetsu Corp, gigant na rynku transportu i infrastruktury, wywodzi się z japońsko-filipińskiego holdingu.
Wuxing Inc., spółka mająca centralę w Hong Kong, oraz
Cross Applied Technologies, centrala w Wolnym Quebec-u dołączyły do ekskulywnego klubu korporacji AAA (te które mają reprezentanta w Sądzie Korporacji.)
Te megakorporacje, i wiele mniejszych firm, walczą pomiędzy sobą nie tylko podczas zebrań zarządu spółki, albo poprzez trefne interesy, ale również używają przemocy, porwań pracowników konkurencji lub eliminują czołowych pracowników konkurencji. Jednym słowem – sabotaż przemysłowy został doprowadzony na skalę zimnej wojny. Ponieważ żadna korporacja nie chce zostać obwiniona o takie metody „walki z konkurencją”, wykorzystuje się do tego osoby nie powiązane z daną firmą – „shadowrunnerów”. Osoby bez tożsamości, funkcjonujących poza systemem, w którym każdy obywatel jest naznaczony SIN-em (System Identification Number), będącym cyfrowym odpowiednikiem naszego PESEL. Shadowrunnerzy to wyrzutki wychowane na ulicy, lub pozbawieni złudzeń byli pracownicy korporacji / rządu / wojska, którzy porzucili technokratycznego społeczeństwa, by zyskać wolność. Wybrali, lub życie ich zmusiło do zejścia w cień, rzucany przez gigantyczne wieżowce megakorporacji. Zazwyczaj gracze w grze Shadowrun RPG grają właśnie kimś takim.
W 2070 (Czwarta Edycja) megakorporacjami pozostają: Ares, Aztechnology, Mitsuhama, Renraku, Saeder-Krupp, Shiawase, i Wuxing. Dodatkowo trzy nowe spółki trafiły na szczyt:
Evo Corp, to Yamatetsu, które wraz z przeprowadzką centrali firmy do Władywostoku zmieniło też nazwę. Evo Corp skupia się na
Horizon, nowa korporacja, która wykorzystała szansę, jaką dał krach Matrycy. Horizon jest potentatem na rynku mediów oraz PR (Public Relations); jej klientem jest m. in. państwo elfów, Tir Tairngire. Chociaż najsilniejsi są w branży medialnej, to mają też mocną pozycję na rynku dóbr konsumpcyjnych, nieruchomości oraz farmaceutyce.
NeoNET, któremu udało się jakoś powstać tuż po Krachu Matrycy. Jest efektem fuzji firm Novatech, telekomunikacyjnego giganta - Transys Neuronet, oraz firmy Erika, która pierwsza wprowadziła bezprzewodową Matrycę.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin