VladTepes
Bloddy Count
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:10, 20 Lip 2006 Temat postu: Zasady |
|
|
1 Zasady walki :
Jak zauważyliście podane zostały Celność, Obrażenia, Ilość strzałów na rundę, i Zasięg. Aby trafić przeciwnika, trzeba rzucić K20 i uzyskać w teście jego Klasę Pancerza ( KP ) Jeżeli korzystamy z broni palnej dodajemy lub odejmujemy celność tej z której strzelamy i naszą sprawność strzelania. Jeżeli pudłujemy a mamy taką możliwość, możemy oddać jeszcze jeden strzał. Jeżeli trafiliśmy, wykonujemy rzut obrażeń, i jeżeli mamy taką możliwość możemy oddać kolejny strzał, do tego samego lub innego przeciwnika. Kiedy skończy się nam amunicja przeładowujemy broń co zajmuje nam za każdym razem jedną rundę, niezależnie czy używamy jednej czy dwóch broni. Jeżeli chcemy używać dwóch broni musimy mieć zręczność na co najmniej 6 poziomie, w przeciwnym wypadku celność obydwu spada o jeden. Jednocześnie możemy używać tylko pistoletów lub pistoletów maszynowych. Przy sobie możemy mieć maksimum :
- 4 pistolety i jeden karabin lub strzelbę ( jeżeli posiadamy kabury ).
- 3 pistolety, pistolet maszynowy, i jeden karabin lub strzelbę ( jeżeli posiadamy kabury )
- 2 pistolety i 2 pistolety maszynowe ( jeżeli posiadamy kabury )
- 1 pistolet i 3 pistolety maszynowe ( jeżeli posiadamy kabury )
- 3 pistolety maszynowe ( jeżeli posiadamy kabury )
- 2 pistolety i karabin lub strzelbę ( jeżeli nie posiadamy kabur )
- 1 pistolet maszynowy ( jeżeli nie posiadamy kabur )
Niemożliwe jest posiadanie jednocześnie karabinu i strzelby, albo, albo moi drodzy.
Jeżeli chodzi o broń białą, możemy posiadać maksimum dwie, niezależnie od ilości posiadanej przez nas broni palnej. Jeżeli chodzi o zasady walki to zmieniłem je na bardziej przystępne od poprzednich. Znika waleczność a zamiast niej wykonujemy rzut k20 ( taki sam jak w przypadku broni palnej ) dodajemy wartość bojową używanej broni i umiejętność walki wręcz. Jeżeli przebijamy pancerz wykonujemy rzut 2k8 i ponownie dodajemy wartość bojową naszej broni aby dowiedzieć się ile obrażeń zadaliśmy swojemu przeciwnikowi.
2 Zasady walki dotyczące wytrzymałości i klasy pancerza :
Aby uzyskać liczbę punktów wytrzymałości rzucamy k10 i dodajemy do otrzymanej liczby 10. Za każdych dziesięciu zabitych wrogów ( niezależnie jakim sposobem ) otrzymujemy kolejne punkty wytrzymałości. Aby dowiedzieć się ile dostaliśmy rzucamy k4 i dodajemy wynik do ogólnej puli. Zmieniłem wskaźnik waleczności na klasę pancerza. Na początku nasza klasa pancerza wynosi rzut k6 dodany do naszej aktualnej zręczności. Aby zwiększyć tę wartość możemy używać jednego z podanych niżej pancerzy :
- Skórzana kurtka – KP 3
- Kurtka wojskowa – KP 4
- Kurtka podszyta kevlarem – KP 5
- Kamizelka kuloodporna – KP 6
- Kamizelka kevlarowa z płytkami ceramicznymi – KP 7
- Strój taktyczny – KP 8
- Płaszcz podróżnika – KP 9
- Pancerz Bojowy – KP 10
- Power Armor – KP 11
Początkowa klasa pancerza nie może wzrosnąć w inny sposób.
3 Przedmioty i sprawności
Najpierw o sprawnościach:
Posiadamy 10 sprawności:
- prowadzenie pojazdów
- strzelanie
- wiedza o pustkowiach
- zręczność
- spostrzegawczość
- otwieranie
- naprawa
- elektronika
- leczenie
- walka wręcz
Strzelanie i zręczność wykorzystujemy praktycznie cały czas, z tym, że zręczność może służyć do testów Np. udanego przeskoczenia na drugi koniec mostu, albo uniknięcia ciosu z zaskoczenia. To samo dotyczy innych sprawności, Władca Pustkowi ustala próg porażki lub sukcesu, wykorzystania danej sprawności, ustala on też, jaką kostką należy rzucić ( najlepiej jednak, aby była to kostka dwudziesto ścienna - K20 lub dwunasto ścienna - K12). Umiejętność strzelania wykorzystujemy tylko do testów ataku, należy również podać graczowi KP przeciwnika/ów zanim przystąpi, do jakichkolwiek działań. Nie będę opisywał, do czego służą dane sprawności, bo to wszystkim wiadomo, a ja jestem zbyt leniwy żeby to zrobić. Na początku mamy po 3 punkty dla każdej sprawności i dostajemy kolejne 8 do rozdania, na jakiekolwiek z nich. Po zabiciu 20 wrogów ( niezależnie, jakim sposobem) dostajemy kolejne 3, więc radziłbym rozdawać je mądrze i tak abyśmy byli pewni, co do nich, ponieważ nie można cofnąć tej decyzji w czasie gry
Teraz może o przedmiotach. Przedmiotów ( oprócz takich jak Np. alkohol, narkotyki, itd. ) jest 12, na początku można wybrać tylko 3 z nich, kiedy masz drogi Władco Pustkowi jakiś dylemat, zawsze możesz rzucić kostką dwunasto ścienną. I wybrać przedmiot, na który ci wypadło, możesz również dać im amunicję lub broń ( oczywiście tylko z pistoletów ), wedle własnego uznania, ale nie przesadzaj z tym, ponieważ przeżycie w tym świecie nie powinno być zbyt łatwe. Właściwości przedmiotów są również oczywiste, dlatego ich również podawał nie będę.
Oto przedmioty, które mogą pomóc ci przeżyć:
1. Lornetka
2. Latarka
3. Kompas
4. CB radio
5. Posiłki
6. Piła
7. Licznik Geigera
8. Granat obronny
9. Materiały wybuchowe
10. Kabury (dolne)
11. Kabury (górne)
12. Paliwo
Post został pochwalony 0 razy
|
|